Děkujeme za pochopení.
B90ě67l94a 75H45o45r71á75k60o26v72á
Od existence dostupných počítačů nechápu proč nejlepší učitelé spolu s IT nevytvoří jednotné kompletní výukové programy pro ZŠ a následně nezdokonalují na ministerstvu školství. Kantor ve třídě pouze jako rádce a koordinátor a dodavatel omáčky či prohloubení učiva u zájemců.
J26o19s89e83f 18N13i51k72l
..jsem pro jednotné učební osnovy na ZŠ...beru to jako lepší alternativu než "lidová tvořivost"...
J66i61ř35í 47V21a58l56d81h37a40n31s
Dost mi to připomíná ten starý vtip: Kdo to umí, ten to dělá. Kdo to neumí, ten to učí. Kdo to neumí učit, ten to řídí.
Bohužel k Vašim postřehům musím dodat ještě smutný fakt, že právě v akademické sféře a to i v technických oborech přibývá lidí, kteří nikdy nebyli ani chvilku v praxi. Poté, co dostudovali, zůstali na universitě učit.
Bohužel účinnost Vašeho příspěvku trochu sráží ta neshoda podmětu s přísudkem.
H22a58n92a 84V28l39k78o71v23á
Víte, tohle je poměrně známá věc - že o praxi zejména ve školství rozhodují ti co v praxi nikdy nebyli.
Bohužel se to projevilo u inkluze, kdy měli výhrady všechny zúčastněné strany (učitelé běžných škol, učitelé speciálních škol, rodiče dětí). Rozhodovali tehdy také "vysoce fundovaní odborníci".
A v současnosti sklízíme první ovoce.
J32a95r86o76s19l54a89v 64H90e58r13d23a
Před několika lety mi jeden učitel citoval z jakési učebnice pro učitele sepsané jakýmsi pověřeným týmem. Nevím, jestli by se dala ještě někde sehnat, ale určitě by citace zpestřily mnohé večírky. Citovat by se ale muselo až po několika skleničkách, aby na zúčastněné nepadla chmura z toho, že vše bylo myšleno zcela vážně a dílo bylo honorováno. Pamatuji si jednu perlu: Když se učiteli nepodaří třídu zklidnit, má na studenty vrhnout pohled raněné srny.
Pobavila nás i představa výsledku takového prostředku. Myslím, že i toto dílo spáchali lidé, kteří byli ve třídě naposled jako studenti - s osobitým smyslem pro humor.